Perşembe, Ağustos 23

KADIN VUCUT YAPARSA...:(

Fotografin igrencliginin farkindayim arkadaslar.Hurriyet gazetesinde gezinirken karsilastim bu berbat resimle.Tiksinc bir baslangic yaptim farkindayim.Neyse.Dun aksam canim komsun yeni 2 aylik hamis aynurum geldi.Ama ne gelis.Esiyle cok fena sifa kapmislar kotu hastalar.Hic bisey yiyemedikleri gibi,yiyebildiklerinide cikariyolar.Bide kizcagiz hamile ustelik uyku,bulanti,halsizlikte eklenince daha bir kotu .Bugun arkadaslar bizdeydi.Gun sirasi ablamda oldugu icin.Cok eglendik,guzel gecti yani.Biliyomusunuz yurt disinda daha onem veriliyo boyle bulusmalara,gorusmelere.Inanin parasi icin degil,birbirimizi daha sik gormek icin vesile oluyo,bu yaptigimiz gun toplantilari.Kendi dilinden,dininden,ulkenden insanlarla birarada olabilmek icin can atiyo insan.Selincigimi soracak olursaniz uyuyor simdi.Soklar icerisindeyim aylardir ilk defa bu kadar erken yatti.Erken dediysek seline gore erken gece saat 11 de....Amca,teyze ve minicik kaanimizda aksam gezmesine ciktilar evde tek basima blog sefasi yapiyorum...
Sizlerle bir sorunumu paylasmak istiyorum sevgili arkadaslar.Selincik 15 aylik oldu bildiginiz gibi.Ama konusma konusunda hic bir adim yok.Ne biliyim yani hic bisey soylemek icn ugrasmiyo, caba gostermiyo. Bazi heceleri, sesleri falan ogretmeye calisiyorum aldirmiyo bile..Biraz korkuyorum isin gercegi.Diyebildigi tek ve sacma sey dirrrrrrrrrrrrrrrrrr. BU SESI SU ISTEDIGI ZAMAN SOYLUYO.Baska hic bisey yok.Yaklasik 3 ay once doktor kontrolumuz vardi.Acikcasi doktor biraz beni korkuttu.Selini bazi seyleri diyip diyemedigini sordu.Tabi bizden soyleyemedigini duyunca bizi hastanenin terapi bolumune gonderdi.Orada seline bir takim kulak isitme testleri yapildi.Karanlik bir odaya babasiyla birlikte oturttular bunlari.Odanin degisik yerlerinden mikrofonla arkadan doktor sesler cikarmis, birde ilgi cekici bir oyuncak yerlestirmisler.Selin oyuncaga degilde sesin geldiyi yone bakmis.Yani kulaklari sapasaglammis falan bu gibi testler.Hepsi normal cikti ama doktor 6 ay sonra hala konusmak icin cabalamazsa terapiye baslancak biz onu sakir sakir konustururuz demisti ve 3 ay gecti fakat cit yok bizimkinde.Ne olucak bilmiyorum.Bir suru cesitli ogretici oyuncaklar aldik,elimden geldigi kadar konusuyorum,oyunlar,tekerlemeler ogretiyorum.oyunlari benimle birlikte yapabiliyo aslinda.Bakalim napicaz hayirlisi...
Sizlerle bir sorunumu pa

15 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar,benim kizim 1,5 ay sonra 3 yasini doldurucak ve gec konustu.suanda bulbul gibi sakiyo.anne baba ve ufak tefek bikac sey soyluyordu ama cumle kurmaya kendi yasitlarindan 6-7m ay kadar gec basladi,bende zaman zaman korkuyordum,cocukta bir sorun varsa anne bunu mutlaka hisseder diye dusunuyorum,bu sekilde kendimi rahatlatmaya calisiyordum,birde bizde amerikadayiz ben kizimin amerikan tv. si seyrettirmemeye cok dikkat ettim,oncelikle kendi ana dilini ogrensin diye,birden fazla dil duyan cocuklar gec konusur.tv seyrediyorsa bunu kesebilirsiniz,nasil olsa anaokuluna gidince hemen ogreniyorlar dili.insallah yakinda tatli tatli konusur,konusunca tatliliklari 2 ye katlaniyor.betul

uykucu dedi ki...

filizcim tam benim konum.benim oğlum 3,5 yaşını geçti ve daha yeni yeni kelimelerle başladı 3 kelimelik cümle hiç yok yaşıtları sohbet ediyor çok üzülüyorum.gitmediğimiz yer kalmadı hatta geçen yıl konuşma eğitimi falanda aldı ama bazı çocuklarda geç konuşma olabiliyor.ailesel olabilirmiş,çok tv izlemekten olabilirmiş,tembellikten olabilirmiş,her istediğini anlayıp yapıyorsanız yine konuşmaya ihtiyaç duymazmış bizimki çok tv izliyordu baba ile evde .gerçi kız çocukları erken konuşur derler ama benim yeğenimin kızı 2,5 yaşından sonra başladı hemde 1 yaşından beri kreşe gidiyordu.unutma cenk koray ve eınstein 7 yaşında konuşmuş.tıpbi bir rahatsızlık yoksa konuşuyorlar merak etme. biz anneler pimpirikliyiz ya ,ay bir emeklese ,bir yürüse, bir konuşsa vır vır vır .başka çocuklarlada kıyaslama yapma sakın..şimdi ev sessiz kafa dinliyorsunuz başlayınca sus demekten ölürsünüz ona göre. yeğenimin kızı bize geldiğinde eşim kaçacak yer arıyor bune çene dersin..of uzun yazdım .ama dahada uzun aslında konu. doktorlar terapi yapacaklarsada güzel ama önce ana dilini öğrense daha iyi olur bence..kafana fazla takıp sakın üzülme öpüyorum.evlilik hikayenizede bayıldım .batıkente gelirseniz görüşelim yakınız.

Esra dedi ki...

Filizcigim bence doktorunuz gereksiz yere sizi hem strese sokmus hem de panik yapmis. Benim kizim nerdeyse 2 yasinda, birkac kelime disinda hicbirsey soylemiyor. Gerci evde 3 lisan duydugu icin (ben=turkce, baba=fransizca, ben&baba aramizda=ingilizce) daha gec konusmasini bekliyordum. Bazen ben de dert ediyorum ama gereksiz oldugunu da biliyorum. Bir konusacaklar pir konusacaklar.
Benim kardesim de gec konustu ama sonra susturamadik. :-P
Uzme sakin kendini... Eninde sonunda konusacak.

Esra dedi ki...

Figenin soyledigi de dogru. Ayni seyi doktor olan kardesim de soyledi. Simdi onun istedigi hersey anlanip yapiliyor, konusmasina ihtiyac olmuyor. Su istiyor, anliyor veriyorsun. Karni acikmadan yemek yediriyorsun. Biraz anlama o zaman konusur demisti. Bakicilarla buyuyen cocuklar daha erken konusur o yuzden demisti.

Emre dedi ki...

Sanırsam senin kız işin dalgasında, birden konuşmaya başlarsa hiç şaşırma bence, kendinide üzme çok olurmu, sen bile şaşırsın o konuşunca:)

KeLeBeK dedi ki...

merhaba filiz, yabancı bir ünlünün sözünü duymuştum "çocuklarınıza konuşmayı değil susmayı öğretin, konuşmayı nasılsa öğrenecekler" tecrübem yok bu konuda ama, yukarıda yorum yazan arkadaşlarla aynı görüşteyim, kendini üzme sakın, işitmesinde de bir sorun olmadığına göre çok şükür zamana bırak istersen...
sevgiler

KeLeBeK dedi ki...

bu arada yukarıdaki resim gerçekten dehşet, o kadının kadınlık hormonları, duyguları yerinde kalmış mıdır acaba...

Mutluveumutlu dedi ki...

Filizcim,benim kız kardeşimde 3 yaşında konuştu ama konuşmaya cümleler kurarak başladı :)Annemler doktora götürmüştü.Doktor birkaç kelime söylüyorsa ve ailede geç konuşan birey varsa bu normal demiş.
Zaten dikkat ediyorumda şimdi çocukların çoğu 2 yaşına kadar sadece anne baba filan diyor.Bunda arkadaşlarımında dediği gibi tv nin etkisi büyük sanırım.

zeynep dedi ki...

filizcim bence de hiç korkma ve sıkıntı yapma. olur bazı çocuklarda. hem konuşmaya başlayınca susmasını isteyeceksin:)) bence bu günlerin tadını çıkar:)))

SELIN dedi ki...

betul oncelikle merhaba ben zaten seline hic yabanci kanal izletmiyorum.Kendi dilini kendi dilini ogrensin istiyorum BENLIGINI KAYBETMEMESI ICIN BUYUK SAVAS VERICEM GALIBA EVDE KIMSE YABANCI KONUSMUYOR ILK SOZU ILK CUMLESI TURKCE OLSUN ISTIYORUM...

figencim canim cok sagol beni rahatlattin ozellikle einstien in gec konustugunu duyunca rahatladim dermisim:pbizimkide reklamlari falan cok seviyo izletmemeye calisiyorum ama bilirsin cocuklari ankaraya gelince bende cok isterim gorusmeyi...

esracim cok cok tesekkur ederim haklisin galiba bir seye ihtiyac duyduklatri anda herseylerini karsiliksiz karsiliyoruz biraz tembellesiyolar istedikleri hemen oluyo bu arada defnenin isi gercekten zor 3 dil ha....
ortaya karnma bisey cikarir defnecikte...

kelebek hosgeldin merhabalar bencede ilerde bikica artik sus falan dicez heralde resmi gorunce bende resmen igrendim diyebilirim bu kadin degil zaten zombi gibi bisey

mutlu evet ailemde gec konusan var kucuk kiz kardesim nerdeyse 3-4 yasinda konustu tv gercekten cok kotu etkiliyo cocuklarimizi...

zenep tesekkurler haklisin galiba bu gunlerini ozletecek ozaman

Esra dedi ki...

Ya evet isi zor gercekten. Ama oyle arkadaslarim var, cocuklari 3 dili de gayet iyi konusuyor. Gec konusacak ama, biliyorum.

Unknown dedi ki...

Filizcim,
Bebeklerde konusmaya baslama yasi anne ve babaya cekebiliyor, mesela 2 yasinda konusmaya baslamistir babasi ve ona cekmistir! kizim 6 aylikken basladi bazi kelimeli soylemeye 7-8 aylikken ogrettigimiz iki kelimeli cumleleri soyledi! ama ben zaten konuskan bir yapiya sahibim ve kizimla surekli konusurum belki bunun etkisi cok oldu!mesela TV izlerken izledigi cizgi film ingilizce bile olsa ben ona turkce anlattim, cunku ilk once turkceyi ogrensin istedik, ayni cumleyi bir kac kere tekrarlamadan da faydali olacaktir! arkadasimin kizi inanirmisin hic bir sey konusmuyordu, cocuk turkiyye gidip geldi ve iki yasinda sakir sakir konusur oldu, ki biz cok sasirdik, demek zamani biur cok cocukta oldugu gibi iki yas sonrasiymis,bebekler zaten simdi dinleme modundalar, nasi biz ingilizceyi orenirken ilk once dinleme modunda olduysak, sonra konusmaya basladiysak, ayi sey onlar icinde gecerli ki bizden daha hizli ogrendikleri bir gercek:)hasili kelam cok kafaya takma, iki uc aya kalmaz acayip guzel konusur, burda doktorlar abartmayi pek sever zaten:)opuyorum Selincigi:)

loungetime dedi ki...

Filiz'ciğim, sana bir anımı anlatayım. Benim kızım ve İclal Aydın'ın kızı hemen hemen aynı zamanda doğdular. Sude aşağı yukarı 15 aylık kadardı, İclal Aydın tv de kızının '' anne iş '' dediğini söylemişdi. Ben de Sude o zamanlar hiç bir şey söyemediği için tabi bu arada ben de çocuklar hakkında hiçbir şey bilmiyorum ne zaman ne kadar konuşur hiç bilmiyorum. Takıntı yaptım Sude de söylesin diye inanır mısın? tam 1 sene sonra söyledi. Kız kardeşimin Sude den 2 yaş küçük kızı var ve Nerdeyse Sude den daha güzel konuşuyor. Hiç belli olmuyor bazı çocuklar çok erken bazılarıda geç konuşuyor. Önemli olan zekası, onda bir sorun olmadığı sürece hiç önemli değil hatta üsteki yorumcunun da dediği gibi az konuşması bir noktadan sonra daha iyi .

Adsız dedi ki...

canım yazını okudum endişeni çok iyi anlıyorum benim kızımda aynıydı.hiç üzülmene gerek yok inanırmısın 3 yaşından sonra baba dedi anne diyemedi bu yüzden sen bir şeyi birkere deyilde 3 defa anlatırsan anlarmış ayrıca ona sürekli masal anlat mini mini bir kuş şarkısını günde 2 defa söyle inan bana dili acılır kimileri gec konuşur sen içini rahat tut öpüyorum

Adsız dedi ki...

canım yazını okudum endişeni çok iyi anlıyorum benim kızımda aynıydı.hiç üzülmene gerek yok inanırmısın 3 yaşından sonra baba dedi anne diyemedi bu yüzden sen bir şeyi birkere deyilde 3 defa anlatırsan anlarmış ayrıca ona sürekli masal anlat mini mini bir kuş şarkısını günde 2 defa söyle inan bana dili acılır kimileri gec konuşur sen içini rahat tut öpüyorum